Thursday, February 9, 2012

Folk i Halden skal betale!

I Halden Arbeiderblad for torsdag 2. februar uttaler Håkon Ohlgren at han er oppgitt over at det er foreslått at det må betales for bruk av Brygga Kultursal når Folk i Halden stiller opp for Frelsesarmeen.
Kjære Håkon, det er du antagelig langt fra den eneste haldenser som er. Her stiller stort sett toppen av byens musikere opp fullstendig gratis for en konsert(er) som uavkortet går det Frelsesarmeen. De som har foreslått dette kjenner tydeligvis ikke til frekkhetens nådegave. Ja, hvor frekk går det an å bli. Frelsesarmeen er en av de organisasjoner som jeg har den største respekt for. En organisasjon hvor ikke en stor del av de innsamlede midler går til en stadig dyrere administrasjon. Bare tenk på den siste TV-aksjonen hvor også samtlige artister stilte opp gratis, mens NRK, ja de skulle ha betalt. Hva de skulle gjøre var å skamme seg, og det samme burde de som har lansert tanken om å betale for å bruke Kultursalen burde gjøre: Fy skam dere. Kjære Håkon! Stå på og jeg tror jeg kan uttale meg for stort sett alle haldensere. Du gjør virkelig en kjempejobb med dette arrangementet. De som ikke skjønner det og kommer slike dumme forslag har virkelig fortalt meg hva de står for.
Jeg vil bare avslutte med en uttrykk man sier til uskikkelige barn: "Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig, veldig skuffet".
Ha en fortsatt god dag.
Rockhistoriker Kai "Popkjelleren" Andersen.

0 Kommentarer:

Post a Comment

<< Home